torsdag 18 februari 2010

Mörkt moln med fyra tassar.

Svarta Vovven anföll mig i fredags.
Svarta Vovven har en Elak Husse som raglar emellanåt.

Denna gång var SV lös och Elaka Hussen på efterkälken. Jag var ute och rastade min husse, och jag hade koppel på honom. Husse hade en matkasse i ena näven och mitt koppel i den andra. Vi var halvvägs hem från Affären när SV kom rusande rakt på mig! Hon brottade ner mig lätt som en tibetansk plätt eftersom hon är minst dubbelt så stor (och tung) som jag. SV morrade och härjade och bet lite grann på mig. Det sår jag redan hade vid svansroten gick upp och det blev ett nytt pyttesår mitt på ryggen, men det märkte inte matte förrän igår. (Jag har som ni kanske förstått tämligen riklig päls...)
Min husse blev desperat och ville skydda mig (tack hussegullet). Han använde matkassen med fryst kyckling som vapen. BONK i SVś skalle. Det hjälpte tyvärr inte.
Då lyckades EH komma raglandes ikapp och fick tag i hennes halsband. Husse och jag gick skyndsamt därifrån, eftersom EH verkade allmänt okontaktbar för hundfrågor.
Matte blev så upprörd när vi kom hem, så hon ringde polisen. Tyvärr visste matte inte EHś namn, men gissade att polisen säkert vet vem han är. SV vet vi vad hon heter, och det är alltid en ledtråd.
Vi bor på en liten ort och så småningom klurar vi säkert ut vad EH heter.
SV har försökt attackera mig förr. Då har hon haft koppel på sig och EH har slagit och sparkat på henne. SV borde ha en annan människa att leva med! Hoppas att hon är möjlig att rehabilitera till Snäll Svart Vovve!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar